شرکت تجارت بین الملل اطلس پگاه

با ما در تماس باشید

تلفن: ۳۳۹۰۹۰۲۰ – ۰۲۱

تلگرام – واتس اپ: ۰۹۳۷۰۶۰۵۶۶۲

پست الکترونیک: info@atlaspegah.com

دفتر مرکزی: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، بعد از پامنار، پلاک ۳۴۱

 

نگهداری و انباری الکترود جوشکاری و اثر رطوبت بر آن

جستجو
جستجوهای پرتکرار
نگهداری و انباری الکترود جوشکاری و اثر رطوبت بر آن

فهرست مطالب مقاله نگهداری و انباری الکترود جوشکاری و اثر رطوبت بر آن

پیشنهاد خرید
مفتول ARMOR0.000.00خرید کنید

نگهداری و انباری الکترود جوشکاری و اثر رطوبت بر آن

پس از انتخاب الکترود مناسب برای جوشکاری مهم آن است که انبار داری صحیحی بر این تجهیزات انجام شود. معمولا تصور بر آن است که رطوبت برای روکش همه‌ی الکترودهای جوشکاری مضر است و تلاش می‌شود الکترودها در محیط سرد و خشک نگهداری شود.

پیشنهاد خرید
مفتول مسوار0.000.00خرید کنید

اثر رطوبت بر روکش الکترودها

از آنجا که موفقیت جوشکاری قوس الکتریکی تا حدود زیادی به کیفیت روکش الکترود بستگی دارد، نبایستی با الکترودهایی که تمام یا قسمتی از روکش آنها ریخته شده است جوشکاری نمود.

خیس شدن یا رطوبت دیدن در برخی از انواع روکش‌های الکترود می‌تواند مضر باشد. این خیسی باعث پایین آمدن بازده کار شده، ضمن جوشکاری بخار آب متصاعد می‌شود و پاشش را زیاد می‌کند. هچنین تخلخل در جوشکاری می‌تواند به خاطر همین رطوبت روکش الکترود باشد.

با توجه به موارد فوق انبار کردن و عملیات صحیح بر روی الکترود برای بدست آوردن نتایج بهینه ضروری است. روکش الکترود از نظر مکانیکی نیز آسیب پذیر است و کمی بی‌دقتی یا سهل انگاری در نگهداری و حمل و نقل موجب پایین آمدن کیفیت روکش می گردد.

رطوبت برای برخی از روکش‌ها مضر است. به طور مثال الکترودهای سلولزی را پس خروج از انبار می‌خشکانند که به نحوه کارکرد مطلوب و کیفیت جوش آن‌ها می‌تواند آسیب برساند.

درجه‌ی حرارت دوباره خشکاندن الکترود به ترکیب و نوع و ضخامت الکترود بستگی دارد. روکش‌های حاوی مواد آلی در درجه حرارت کمتر از ۱۲۰ درجه و روکش‌های حاوی مواد غیر آلی تا حرارت ۳۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌توانند خشکانده شوند.

چند نکته برای نگهداری بهتره الکترودها

  • الکترودها در اتاقک یا انبار مناسبی نگهداری شوند که حداکثر درجه حرارت و حداقل رطوبت نسبی در آن در نظر گرفته شده با شد. بهترین شرایط دمای ۶ ± ۲۶ درجه سانتیگراد و رطوبت حداکثر ۵۰٪ است.
  • موقع چیدن یا جابجایی کارتن‌ها دقت کنید تا سقوط یا پرت شدن بسته‌بندی‌ها باعث خرابی الکترود‌ها نشود.
  • جوشکاری با الکترودهای آب دیده یا زنگ زده نباید انجام شود و جوشکار موظف به نپذیرفتن چنین لوازمیست. از زمان خروج الکترودها، فرد جوشکار موظف به نگهداری از آن‌ها است.
  • اگر در یک کارگاه فعال هستید بهتر است برای دراز مدت الکترود انبار نکنید. بازه‌ی مناسب برای خرید و نگهداری الکترود، دو روز است.
  • دستورالعمل‌های نوشته شده بر روی جعبه و در دفترچه راهنمای کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی الکترودها را خواند و عملیاتی کنید.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *